Η Βαλένθια έχει φορέσει τα καλά της για να υποδεχθεί το όγδοο Grand Prix της σαιζόν, με τον καύσωνα που επικρατεί στην ισπανική πόλη να έχει ήδη… εξαντλήσει τα μέλη των ομάδων που βρίσκονται εκεί.
Παρόλα αυτά κανείς δεν πτοείται και η προσπάθεια για την επέκταση του ιστορικού ρεκόρ σε οκτώ διαφορετικούς νικητές, θα δοθεί μέχρις εσχάτων. Βέβαια, οι δυσκολίες γι’ αυτό είναι δεδομένες, ωστόσο, άπαντες –κι εμείς μέσα σε αυτούς- ελπίζουν πως το ψηλότερο σκαλί του βάθρου θα φιλοξενήσει την Κυριακή ένα «νεούδι».
Το ευρωπαϊκό GP που γίνεται τα τέσσερα τελευταία χρόνια στη Βαλένθια είναι ένας αγώνας πόλης, όπως το Μονακό και η Σιγκαπούρη και παρότι η διαδρομή γύρω και μέσα από τη μαρίνα είναι πολύ ωραία, το θέαμα δεν έχει φτάσει σε υψηλά επίπεδα. Η δε απόφαση της Fia να θέσει μόνο μια ζώνη DRS φέτος (πριν τη στροφή 12), είναι ενδεικτική και είναι σχεδόν δεδομένο πως για να δούμε προσπέρασμα, είτε θα πρέπει να υπάρχει καλή θέληση από τους οδηγούς, είτε πρόβλημα σε κάποιο μονοθέσιο, είτε τεράστιος τσαμπουκάς.
Για την Ισπανία η διεξαγωγή δύο αγώνων τη χρονιά είναι δυσβάσταχτη και ιδιαίτερα φέτος, που η οικονομική κατάσταση της χώρας πάει από το κακό στο χειρότερο. Γι’ αυτό και υπάρχει σκέψη να εναλλάσσεται η Βαλένθια με τη Βαρκελώνη στο καλεντάρι, έτσι ώστε να μείνει ένα Grand Prix στην Ιβηρική τουλάχιστον ως το 2019. Άσχημη ιδέα δεν είναι, ειδικά από τη στιγμή που τόσο η Ρωσία, όσο και το Νιού Τζέρσεϊ, είναι σε θέση… μάχης, με την είσοδό τους στο χάρτη της Formula 1, να είναι πολύ πιθανή την επόμενη διετία.
Οι προηγούμενοι νικητές στη Βαλένθια, είναι ένας Γερμανός και δύο Βραζιλιάνοι, με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να έχει θριαμβεύσει το 2011 και το 2010, εκκινώντας από την pole position, ενώ το 2009 ο Ρούμπενς Μπαρικέλο είδε πρώτος την καρό σημαία, αφήνοντας δεύτερο τον poleman Λιούις Χάμιλτον. Στην πρεμιέρα του GP το 2008, ο Φελίπε Μάσα ήταν αυτός που πανηγύρισε κερδίζοντας από την pole. Χρήσιμη πληροφορία: Ο Χάμιλτον μετρά τρεις δεύτερες θέσεις εκεί (2008, 2009, 2010).
Όσον αφορά τα ελαστικά, η Pirelli σε αυτόν τον αγώνα επαναφέρει τη μέση γόμα (με τη λευκή γραμμή), ενώ σταθερά υπάρχει και η μαλακή (με την κίτρινη γραμμή). Λοιπόν, αυτά τα λίγα για τώρα, θα επανέλθουμε το Σάββατο με προβλέψεις για τον αγώνα και ετοιμαστείτε για προτάσεις με ρίσκο και εκπλήξεις!
Το πρόγραμμα του ευρωπαϊκού Grand Prix (ώρες Ελλάδας):
Παρασκευή 22 Ιουνίου – 11:00 Free practice 1, 15:00 Free practice 2
Σάββατο 23 Ιουνίου – 12:00 Free practice 3, 15:00 Qualifying
Κυριακή 24 Ιουνίου – 15:00 Αγώνας