Σε σοβαρό εσωκομματικό ζήτημα για τη Ν.Δ. έχει εξελιχθεί το θέμα της τροπολογίας που έφερε αιφνιδιαστικά η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως και ψηφίστηκε νύχτα στο νομοσχέδιο για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, με την οποία εξομοιώνονται οι τίτλοι των κολεγίων με τα πτυχία των δημοσίων ελληνικών ανώτατων ιδρυμάτων και αφαιρείται από τους επαγγελματικούς φορείς ο καθοριστικός ρόλος που είχαν στην παροχή άδειας άσκησης επαγγέλματος.
Οπως πληροφορείται η «Εφ.Συν.», οι αντιδράσεις στο εσωτερικό της Ν.Δ. είναι πάρα πολύ έντονες και έχουν φτάσει και σε επίπεδο βουλευτών του κόμματος. Ειδικότερα οι πληροφορίες κάνουν λόγο για βουλευτές που είναι μηχανικοί και οικονομολόγοι και οι οποίοι έχουν δεχτεί σφοδρή δυσαρέσκεια από τις εκλογικές τους περιφέρειες ανά την Ελλάδα για την τροπολογία. Και μπορεί οι αντιδράσεις των βουλευτών αυτών να μην έχουν εκφραστεί δημόσια, όμως έχουν διατυπωθεί σε κατ’ ιδίαν συζητήσεις και σε οχλήσεις προς τα κυβερνητικά κλιμάκια.
Σημειώνεται, εξάλλου, ότι οι τρεις πρόεδροι, Κωνσταντίνος Κόλλιας, Γιώργος Στασινός και Σπύρος Μάμαλης, του Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδος, του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος και του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος αντίστοιχα, οι οποίοι εκτόξευσαν από κοινού ευθείες βολές κατά της Νίκης Κεραμέως, καταγγέλλοντας την τροπολογία ως «απαράδεκτη και αντισυνταγματική» που «ισοπεδώνει τα πτυχία των Ελλήνων οικονομολόγων, μηχανικών, γεωτεχνικών και άλλων επιστημόνων» και που πέρασε από την υπουργό «στο “και πέντε” και από την πίσω πόρτα», και διατυπώνοντας ερώτημα για το «ποια συμφέροντα εξυπηρετεί η κατάθεσή της», είναι όλοι τους «γαλάζιοι».
Μάλιστα, ο κ. Κόλλιας, ο οποίος έχει δηλώσει ότι «η διαδικασία, η οποία προβλέπεται από την τροπολογία Κεραμέως είναι διάτρητη και αδιαφανής», ανακοίνωσε πως «η εκπρόθεσμη τροπολογία της υπουργού Παιδείας για την εγγραφή των αποφοίτων κολεγίων, εντός μόλις 30 ημερών, στους επιστημονικούς φορείς, χωρίς να έχει προηγηθεί κανένας διάλογος με τους επιστημονικούς φορείς και την ακαδημαϊκή κοινότητα οδήγησε την Κεντρική Διοίκηση και τη Συνέλευση των Αντιπροσώπων του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος στην απόφαση προσφυγής ενώπιον κάθε δικαστικής αρχής, ώστε να ακυρωθεί εν τοις πράγμασι η σχετική νομοθετική ρύθμιση».
Σφοδρές αντιδράσεις ξέσπασαν και στην Κεντρική Μακεδονία με το Τμήμα Κεντρικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος να δηλώνει ότι η σχετική κίνηση του υπουργείου Παιδείας «απαξιώνει σε βαθμό εκποίησης τη Δημόσια Ανώτατη Εκπαίδευση, ακυρώνει τον ρόλο των Διπλωματούχων Μηχανικών μελών του ΤΕΕ και θέτει σε κίνδυνο το δημόσιο συμφέρον», καταγγέλλοντας «τις συγκεκριμένες επιλογές και μεθοδεύσεις» και ζητώντας «να προχωρήσουν οι διαδικασίες ώστε, με νέα νομοθετική πρωτοβουλία, να καταργηθούν άμεσα οι απαράδεκτες ρυθμίσεις που απαξιώνουν τον επιστημονικό κόσμο της χώρας».
Είναι δεδομένο ότι η κυβέρνηση βλέπει την περίοδο της πανδημίας ως μια ευκαιρία για να περάσει το πλήθος ρυθμίσεων που σχεδιάζει, εκμεταλλευόμενη το γεγονός ότι εκ των πραγμάτων οι αντιδράσεις που προκαλούν στην κοινωνία δεν μπορούν να εκφραστούν με τον τρόπο που αυτό θα γινόταν σε κανονικές συνθήκες. Την ίδια τακτική θέλησε να ακολουθήσει και με το ζήτημα της τροπολογίας για τα κολέγια η υπουργός Παιδείας. Ομως εδώ οι σφοδρές αντιδράσεις έχουν προκληθεί και σε κομμάτια της παραδοσιακής βάσης της Ν.Δ.
Βολές και από ΚΙΝ.ΑΛΛ.
Με ανακοίνωσή του ο τομέας Παιδείας του ΚΙΝΑΛΛ. καταγγέλλει την υπουργό Παιδείας και την κυβέρνηση ότι «μετέφεραν την αρμοδιότητα αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, που σε όλη την Ε.Ε. έχουν οι επαγγελματικοί φορείς, σε μια υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας, ώστε τυπικά και αδιακρίτως να μπορεί να αναγνωρίζει κάθε τίτλο σπουδών, μεταξύ αυτών και τις χιλιάδες τίτλους των κολεγίων» και ότι «κατεδαφίζουν με τον τρόπο αυτό το μορφωτικό και ακαδημαϊκό επίπεδο των ελληνικών πανεπιστημίων, των διπλωμάτων και των πτυχίων τους, για χάρη των οικονομικών συμφερόντων λίγων σχολαρχών που έχουν συμφωνίες δικαιόχρησης με ξένα ιδρύματα και παρέχουν εκπαίδευση και πτυχία λειτουργώντας σε καθεστώς εμπορικού και όχι εκπαιδευτικού ιδρύματος, χωρίς αξιολόγηση παρόμοια με τα ελληνικά δημόσια ΑΕΙ». Και ζητά «να επανέλθει πάραυτα η αρμοδιότητα αξιολόγησης των επαγγελματικών προσόντων στους υπεύθυνους επαγγελματικούς φορείς και ενώσεις».
Πηγή:efsyn.gr