Συγκλονιστικές είναι οι λεπτομέρειες για τις συνθήκες υπό τις οποίες έγινε το τραγικό εργατικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ, που είχε ως αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του ένας έλληνας εργαζόμενος και να τραυματιστούν άλλοι δύο, ένας υπάλληλος της ΣΤΑΣΥ και ένας υπάλληλος της αυστριακής εταιρείας που εκτελούσε το έργο.
Το εργατικό δυστύχημα συνέβη στη γραμμή 1 όταν ειδική λείανσης των γραμμών που είχε ξεκινήσει από την Κηφισιά παρουσίασε βλάβη στα φρένα με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα.
Οι συνολικά πέντε εργαζόμενοι που βρίσκονταν σε αυτό προσπάθησαν να το σταματήσουν αλλά διαπίστωσαν ότι δεν λειτουργούσαν τα φρένα. Όπως διαπιστώθηκε εκ των υστέρων το μηχάνημα, που ανήκε στην εργολαβική εταιρεία που ανέλαβε το έργο της συντήρησης, είτε δεν διέθετε εφεδρικό σύστημα πέδησης, είτε αν διέθετε αυτό δεν λειτούργησε. Η Γραμμή 1 ΗΣΑΠ του αστικού σιδηροδρομικού δικτύου από την Κηφισιά προς τον Πειραιά σε εκείνο το σημείο είναι πολύ κατηφορική, με αποτέλεσμα το μηχάνημα να αναπτύσσει συνεχώς ταχύτητα.
Αν το μηχάνημα έφτανε ανεξέλεγκτο μέχρι το τέρμα στον Πειραιά η ταχύτητα πρόσκρουσης, εκτιμούν οι εργαζόμενοι στον ΗΣΑΠ , θα ξεπερνούσε τα 100 χλμ. την ώρα, με ό,τι θα σήμαινε αυτό σε ανθρώπινες και υλικές απώλειες. Έτσι αποφασίστηκε να τοποθετηθεί στη γραμμή ένας συρμός του ΗΣΑΠ, στο ύψος του Αγίου Νικολάου, για να σταματήσει το μηχάνημα λείανσης την τρελή κούρσα του.
Εν τω μεταξύ, το μηχάνημα είχε ήδη φτάσει στο Νέο Ηράκλειο με ταχύτητα τα 60 χλμ. την ώρα και κάποιοι εργαζόμενοι που βρίσκονταν επάνω του απο φάσισαν να το εγκαταλείψουν εν κινήσει, προκειμένου να γλιτώσουν από την μετωπική σύγκρουση με τον συρμό που θα γινόταν μερικά χιλιόμετρα μετά και η οποία θα ήταν μοιραία για τους ίδιους.
Πηγή: cnn.gr
