Η συμφωνία μεταξύ των εκπροσώπων των σούπερ μάρκετ με τον υπουργό Ανάπτυξης Άδωνι Γεωργιάδη που επετεύχθη κατά τη χθεσινή συνάντηση μεταξύ των δύο πλευρών, στο μέτωπο της ακρίβειας, προβλέπει ότι κάθε αλυσίδα θα παρουσιάσει μέσα στον Οκτώβριο ένα «καλάθι» αποτελούμενο από 50 διαφορετικά προϊόντα βασικής ανάγκης προκειμένου σε αυτή τη «λίστα» να συγκρατηθούν οι τιμές «στο μέγιστο δυνατό βαθμό»
Το υπουργείο Ανάπτυξης εκτιμά ότι το νέο αυτό «εργαλείο» στη «μάχη» κατά της ακρίβειας θα μπορέσει να τεθεί σε εφαρμογή από το τέλος Οκτωβρίου καθώς όλο το προηγούμενο διάστημα έχουν γίνει οι απαραίτητες «ζυμώσεις» ώστε τελικά να επιτευχθεί η συγκεκριμένη συμφωνία ενώ απομένει πλέον να αποσαφηνιστεί και το τεχνικό κομμάτι της.
Σύμφωνα με όσα επισημαίνει ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, η εφαρμογή του συγκεκριμένου εργαλείου θα διαρκέσει για όσο διάστημα κριθεί απαραίτητο εν μέσω των πληθωριστικών πιέσεων. Κρίσιμο, όπως εκτιμά, είναι να παρακολουθείται ότι το «καλάθι των 50 προϊόντων» που προτείνουν τα σούπερ μάρκετ παραμένει κάτω από τον τρέχοντα πληθωρισμό ώστε όλοι οι καταναλωτές να έχουν την δυνατότητα να αγοράσουν τα απολύτως απαραίτητα προϊόντα για τη διαβίωση τους, με πολύ χαμηλές αυξήσεις.
Άλλωστε όπως επεσήμανε και ο Άδωνις Γεωργιάδης μετά το πέρας της χθεσινής ευρείας σύσκεψης με εκπροσώπους της αγοράς «και ο ανταγωνισμός θα λειτουργήσει, γιατί κάθε αλυσίδα θα κάνει το δικό της πακέτο προσφορών, άρα θα μπορούμε να κάνουμε και τη σύγκριση».
Τι θα περιλαμβάνει η λίστα
Το «καλάθι» των προϊόντων με τις χαμηλότερες ανατιμήσεις που θα διαμορφώσει τελικά η κάθε αλυσίδα στο πλαίσιο της συμφωνίας, θα γνωστοποιείται στους καταναλωτές μέσα από ειδική εφαρμογή ώστε εκείνοι να ξέρουν ποια προϊόντα σε κάθε σούπερ μάρκετ μπορούν να αγοράσουν σε πιο προσιτές τιμές. Παρότι δεν αποκλείεται αυτά να αλλάξουν στην πορεία, η λίστα των αλυσίδων δεν αναμένεται να αναδιαμορφώνεται συχνά.
Σε αυτή τη λίστα, τα σούπερ μάρκετ θα μπορούν να συμπεριλάβουν προϊόντα βασικής ανάγκης από 20 συνολικές κατηγορίες. Είτε από επώνυμες μάρκες, είτε private label (ιδιωτικής ετικέτας) τα οποία παράγονται για λογαριασμό τους, συνήθως με την επωνυμία τους. Σύμφωνα με όσα εκτιμούν παράγοντες της αγοράς θεωρείται ότι στα ιδιωτικής ετικέτας ενδεχομένως οι αλυσίδες να είναι πιο εύκολο να «συγκρατήσουν» τις ανατιμήσεις.
Την ίδια στιγμή, ιδιαίτερα σημαντική θεωρείται και η συνάντηση που προανήγγειλε για την επόμενη εβδομάδα ο υπουργός Ανάπτυξης με εκπροσώπους της ελληνικής βιομηχανίας προκειμένου από την πλευρά τους να συμβάλλουν στη συγκράτηση των αυξήσεων των τιμών.
Στη συνάντηση αυτή, εκείνο που μπορεί να επιτευχθεί όπως επισημαίνουν πηγές του υπουργείου Ανάπτυξης είναι να βρεθούν οι τρόποι ώστε σε ένα διεθνές περιβάλλον ανατιμήσεων και με δεδομένο ότι και οι ξένες ξένες αλυσίδες που διαθέτουν προϊόντα τους στην ελληνική αγορά διαμορφώνουν αντίστοιχα τις τιμές στα δικά τους προϊόντα, θα μπορούσε να επιτευχθεί ο στόχος της συγκράτησης των ανατιμήσεων.
Πηγή: cnn.gr