Το σουπερ μάρκετ Κρητικός φαίνεται να προσφέρει το πιο «συμφέρον» καλάθι νοικοκυριού για αυτή την εβδομάδα ενώ, μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων φαίνεται να προσφέρει το MarketIn.
Ελαφρά πτωτική πορεία φαίνεται να ακολουθεί το καλάθι του νοικοκυριού για 6η εβδομάδα, σύμφωνα με ανάλυση της INESIS για το χρονικό διάστημα 16-11-2022 με 13-12-2022.
Αναλύοντας τα δεδομένα του e-katanalotis της 7ης Δεκεμβρίου, η εταιρεία διαπιστώνει ότι όλες οι αλυσίδες συνεχίζουν να δουλεύουν στη δημιουργία ελκυστικών, από άποψη κόστους, καλαθιών προσφέροντας στους καταναλωτές εναλλακτικές λύσεις.
Εξετάζοντας το καλάθι της 7ης Δεκεμβρίου διαπιστώνει ότι σχεδόν όλες οι αλυσίδες ήταν τυπικές στην συμβατική τους υποχρέωση, και διέθεσαν προϊόντα και στις 51 προβλεπόμενες κατηγορίες, με εξαίρεση το e-food (δεν δίνει την κατηγορία «Ψωμί Φρατζόλα») και το ΣΥΝΚΑ (δεν δίνει την κατηγορία «Κρέμες για Βρέφη»).
Σε σχέση με τα προσφερόμενα ανά κατηγορία προϊόντα, και αυτή την βδομάδα η πλειονότητα των αλυσίδων προσφέρουν τουλάχιστον ένα προϊόν μέσα σε κάθε κατηγορία. Μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων φαίνεται να προσφέρει το MarketIn (111) και ακολουθεί ο Γαλαξίας (99 προϊόντα) και το efood (81).
Υπολογίζοντας το ελάχιστο κόστος του καλαθιού ανά αλυσίδα, διαπιστώνει ότι αυτή την βδομάδα ΑΒ Βασιλόπουλος προσφέρει το φθηνότερο καλάθι με ελάχιστο κόστος 109.15 (πτώση 7.04% σε σχέση με την προηγούμενη βδομάδα), ακολουθεί το καλάθι του Σκλαβενίτη με ελάχιστο κόστος 113.05 € και του BAZAAR με ελάχιστο κόστος 115.88 €.
Εξετάζοντας το κόστος του καλαθιού λαμβάνοντας υπόψη εκτός από την τιμή του εκάστοτε προϊόντος και την προσφερόμενη ποσότητα (τιμή μονάδας) τα αποτελέσματα διαφοροποιούνται ελαφρώς. Ο Κρητικός με 183.49 € φαίνεται να προσφέρει το πιο «συμφέρον» καλάθι, ενώ ακολουθεί ο Σκλαβενίτης με ελάχιστο κόστος 189.38 €, και ο ΑΒ Βασιλόπουλος με ελάχιστο κόστος τα 194.4 €.
Η σχέση τιμής πώλησης και τιμής ανά μονάδα (Α/Β) εισάγει και την έννοια του «βάρους» του καλαθιού. Όσο πιο κοντά στο 100% ή και μεγαλύτερο αυτής είναι η τιμή πώλησης προς την τιμή ανά μονάδα τόσο μεγαλύτερη είναι η προσφερόμενη ποσότητα των προϊόντων στο καλάθι (για παράδειγμα αν η τιμή ενός λίτρου απορρυπαντικού για καθάρισμα είναι 0.75 ευρώ ανά λίτρο και το προϊόν στο καλάθι έχει τιμή πώλησης 0.95 τότε αυτό σημαίνει ότι το προϊόν είναι μεγαλύτερο του ενός λίτρου).
Είναι εμφανές στον σχετικό πίνακα ότι το καλάθι που προσφέρει ο Μασούτης φαίνεται να είναι «βαρύτερο», ενώ ακολουθεί το καλάθι του Κρητικού και του ΣΥΝΚΑ.
Υπενθυμίζεται οτι όλες τις προηγούμενες εβδομάδες το MarketIn, ήταν το σουπερ μάρκετ με το φθηνότερο καλάθι.
Θα σας πω μόνο ότι χθες αργήσαμε να βγάλουμε την κάρτα με τα αποτελέσματα για το καλάθι, διότι από το πρωί που μας ήρθαν τα στοιχεία μέχρι το βράδυ που βγάλαμε την κάρτα, μια από τις αλυσίδες μας έστειλε νέες χαμηλότερες τιμές πριν καν δημοσιεύσουμε τις πρώτες, ακριβώς για να αποκτήσει καλύτερη θέση στη λίστα είπε ο Υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης.
Πηγή: dikaiologitika.gr