Είστε εδώ : Αρχική > Γενικά, Εκπαίδευση, Θέμα > Πανελλήνιες 2021: Γλώσσα και Λογοτεχνία

Πανελλήνιες 2021: Γλώσσα και Λογοτεχνία

Τις απαντήσεις στα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας στα οποία διαγωνίστηκαν την Δευτέρα (14/6) οι υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων δίνουν στο NEWS 24/7 καθηγητές από τα Εκπαιδευτήρια ΠΑΠΑΔΕΑ.

 

Τα θέματα που “έπεσαν” στη Νεοελληνική Γλώσσα και τη Λογοτεχνία δόθηκαν στη δημοσιότητα από το Υπουργείο Παιδείας

Οι απαντήσεις από τα Εκπαιδευτήρια ΠΑΠΑΔΕΑ

ΘΕΜΑ Β1

 

Α) Σωστό

Β) Σωστό

Γ) Λάθος

Δ) Σωστό

Ε) Λάθος

 

ΘΕΜΑ Β2 α)

 

Κυριολεκτικός τίτλος: Σκέψεις και προσδοκίες των νέων για το εργασιακό τους μέλλον.

 

Μεταφορικός τίτλος: Όνειρα σε αναμονή…

 

ΘΕΜΑ Β2 β)

 

-Τα στατιστικά στοιχεία αποτελούν τεκμήρια και προσδίδουν αποδεικτική ισχύ στο λόγο. Στο συγκεκριμένο κείμενο τα στατιστικά στοιχεία αποτελούν μέρος μιας επιστημονικής έρευνας ( Pew Research Center) στην οποία συμμετείχαν εξέχουσες προσωπικότητες με σκοπό να σκιαγραφήσουν το μέλλον. Έτσι ο συγγραφέας προσδίδει κύρος και αξιοπιστία στα λεγόμενά του.

 

– Στο κείμενο δύο προβάλλονται οι μαρτυρίες 4 τελειοφοίτων.

 

Η εκτεταμένη χρήση μαρτυριών δίνει έναν τόνο προφορικότητας και έτσι προσφέρει στο κείμενο αμεσότητα, ζωντάνια και παραστατικότητα. Επίσης προκαλεί το ενδιαφέρον του αναγνώστη καθώς οι ομιλούντες εκπροσωπούν τη γενιά στην οποία ανήκει το μέλλον.

 

ΘΕΜΑ Β3

 

Σκοπός: ευαισθητοποίηση αναγνώστη

 

Α) χρήση α’ πληθυντικού προσώπου ( …δεν μας αποτρέπει…Σωρεύουμε…Επιμένουμε..). Προσδίδει καθολικότητα και καθιστά την επικοινωνία πιο ζωντανή και άμεση.

 

Β)μεταφορική χρήση γλώσσας (…αδιαπέραστο πέπλο…πεδίο εκκόλαψης προσδοκιών…μελλοντικά ερείπια… ανάσα προσμονής…αέρα απαντοχής). Προσδίδει στο κείμενο παραστατικότητα ,ζωντάνια και ταυτόχρονα προσεγγίζει συναισθηματικά τον αναγνώστη.

 

Γ) χρήση ερωτήματος (..τι άλλο μπορούμε να κάνουμε;) Εγείρει τον προβληματισμό του αναγνώστη προκαλώντας έτσι την ενεργό συμμετοχή του.

 

ΘΕΜΑ Γ

 

Τα παιδιά ως τότε ζούσαν ανέμελα, χωρίς έγνοιες, αγνοώντας τα προβλήματα της καθημερινότητας. Η συνειδητοποίηση όμως της ζοφερής πραγματικότητας τα θορυβεί και τα θλίβει.

 

Κειμενικοί Δείκτες:

 

Χρήση μεταφορών: ( δε βάλαν έγνοια στην καρδιά,…κεντάνε με συνθήματα τους τοίχους…)

 

Ευθύς λόγος: ( Αυτή, τους λέει, παιδιά μου…..τους τοίχους)

 

Επανάληψη: ( έγνοια)

 

Ως προς το επόμενο ερώτημα ο μαθητής καλείται να εκφράσει την προσωπική του άποψη με την κατάλληλη αιτιολόγηση.

 

ΘΕΜΑ Δ

 

Ζητείται άρθρο σε νεανική ιστοσελίδα. Επομένως απαιτείται τίτλος.

 

Α) Εφόδια: γνώση υπολογιστών, γλωσσομάθεια, κριτική ικανότητα, αίσθημα αλληλεγγύης, ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπο.

 

Β)Δράσεις: Εθελοντισμός, συμμετοχή σε φιλανθρωπικές δραστηριότητες, ενημέρωση για τα κοινά, προστασία του περιβάλλοντος, σεβασμός στη διαφορετικότητα.

 

Σημείωση: ΟΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ!!!

 

Πηγή: news24/7.gr

Στείλτο :

Τα σχόλια στο συγκεκριμένο άρθρο είναι κλειστά.