Αντικείμενο έντονης πολιτικής αντιπαράθεσης έχει καταστεί στη Γαλλία η υπόθεση των «Uber Files» και ειδικότερα το εάν και κατά πόσο ο Εμανουέλ Μακρόν κατά την περίοδο 2014-2016, δηλαδή επί προεδρίας Φρανσουά Ολάντ του οποίου ήταν υπουργός Οικονομίας, μεθόδευσε την εγκατάσταση της αμερικανικής πολυεθνικής στη χώρα με αδιαφανείς συχνά διαδικασίες.
Η αντιπολίτευση δηλώνει πεπεισμένη ότι αυτό συνέβη, ζητώντας μεταξύ άλλων και τη σύσταση εξεταστικής επιτροπής στη γαλλική Εθνοσυνέλευση, ενώ από την άλλη οι κυβερνητικοί παράγοντες υποστηρίζουν ότι από τα έγγραφα της διεθνούς δημοσιογραφικής έρευνας που είδαν το φως της δημοσιότητας δεν προκύπτει από πουθενά παράνομη συμπεριφορά του νυν προέδρου, ότι ήταν φυσικό ως υπουργός Οικονομίας να διαβουλεύεται εκείνη την εποχή με παράγοντες της αγοράς και εκπροσώπους επιχειρήσεων και ότι σε τελευταία ανάλυση θεωρούσε και θεωρεί θετική για τη γαλλική οικονομία την εγκατάσταση της Uber.
Πέραν αυτών, ωστόσο, αντικείμενο γενικότερου προβληματισμού είναι για τα περισσότερα μέσα ενημέρωσης και τους αναλυτές ο τρόπος με τον οποίο επέβαλε η πολυεθνική εταιρία την παρουσία της στις περισσότερες μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις και τα όρια λειτουργίας των λεγόμενων «λόμπι».
